Kolding skal være en kommune, man kan stole på

Fra læserne: Byrådets behandling af sagen af højlageret i Kolding Nord ved Alminde giver anledning til bekymring. For fire år siden traf et bredt flertal beslutning om, at området skulle være stedet til denne type erhvervsudvikling. Siden har virksomheder arbejdet ud fra det. Derfor ville det være et uheldigt signal, at sende ud nu at partier, der den gang stod stemte for projektet med både borgmester- og viceborgmesterposten, nu stemte imod.
Det handler nemlig ikke kun om ét højlager, men også om, hvorvidt virksomheder og investorer kan have tillid til det, byrådet beslutter.
Jeg har stor forståelse for at dem, der bor i området, er bekymret. Derfor er det også vores ansvar nu som byråd, at sikre der tages størst muligt hensyn med krav til beplantning, afskærmning, og trafikstøj, samt at projektet påvirker det visuelle mindst muligt.
Alt for ofte er vi mestre i tilløb, når det gælder udvikling. Vi bruger år på planlægning, dialog og politiske beslutninger, men når så målstregen er nået, så opstår tvivlen desværre. Og det er bekymrende.
Kolding konkurrerer med andre kommuner om investeringer, arbejdspladser og vækst. Men vi ligger ikke, hvor vi bør, når det gælder erhvervsvenlighed. Min ambition er derfor, at Kolding kommer i top-10 blandt landets mest erhvervsvenlige kommuner. Men kræver, at vi som byråd står sammen om de langsigtede beslutninger. Politik må aldrig blive et spørgsmål om at markere sig selv men, skal altid handle om Koldings udvikling. Virksomheder investerer ikke kun i jord og bygninger – de investerer også i tillid og den må ikke sættes over, som var lige ved at ske i sagen højlagrene.

Med venlig hilsen
Freddy Christensen, Industrivej 14, 6580 Vamdrup
– byrådsmedlem for Venstre.

Se også