10-års jubilæum med gardinmanden
Efter en årrække i forskellige gardinfirmaer besluttede Dan Jørgensen i 2013, at det var tid til at starte selv. Den 1. oktober har DinGardinmand 10 års jubilæum.
Det var tydeligt for ham, at den bedste service for kunderne var, at man kommer hjem til dem.
– Det er jo dér, hvor et gardin skal placeres og fungere, og hvor det hele skal passe ind, både i farver og funktion, siger han.
Dan Jørgensen mener heller ikke, at det er god service og fagligt optimalt, at kunderne selv skal komme i en butik. Det perfekte er, at både rådgivning og valg foregår der, hvor det hele skal passe ind, altså hjemme hos kunden.
Derfor undlod han at have en butik. I stedet kommer han altid med gardinbussen fuldt udstyret med netop de varer og vareprøver, som dagens aftalte præsentationer, opmålinger og monteringer kræver.
– Og altid fra de absolut bedste producenter og kvalitetsmærker, tilføjer den gode sælger.
Et fordyrende led
– Vi anser en fysisk butik som ikke blot et fordyrende led, men også dårlig kundeservice. I en butik kan man kun præsentere produkt og farver – ikke rådgive om alternative og mere hensigtsmæssige løsninger, fordi rådgiveren ikke er på stedet – i rummet, det skal virke i, siger han.
– Den forretningsmodel minimerer også fejlmulighederne og det er, sammen med mine tre dygtige og engagerede medarbejdere, forklaringen på 10 års succes for DinGardinmand, – konkluderer 10-års-jubilaren Dan Jørgensen.
Hans rullende forretning har udgangspunkt på adressen Hejls Landevej 50. Men ifølge hjemmesiden dækker de også ud over Fællesavisens store område.